Firma Michelin niedawno potwierdziła, że rozważa możliwość powrotu do Formuły 1 jako dostawca ogumienia dla ekip, jednak postawiła kilka warunków.
Jednym z nich ma być powrót konkurencji, tak aby ponownie wywiązała się rywalizacja producentów opon.„Pewne rzeczy muszą zostać zrobione, musimy mieć konkurencję, nie chcemy być jedynym dostawcą opon” mówił rzecznik prasowy Michelin podczas inauguracji serii Le Mans w Le Castellet.
Nieoficjalnie wspomina się także o zwiększeniu rozmiaru ogumienia do 18 cali, co było niedawno tematem dyskusji na spotkaniu członków FOTA.
W przypadku zwiększenia rozmiaru ogumienia, które spełniałoby wtedy także wymogi serii Le Mans, zainteresowane wejściem do F1, według plotek, byłby firmy Dunlop i Yokohama.
12.04.2010 14:23
0
tak powinno być. kilku dostawców opon. poprawiło by to atrakcyjność wyścigów. jestem za!
12.04.2010 14:24
0
po co zwiększać rozmiar liczy się jakość nie wielkość
12.04.2010 14:25
0
Ja tez jestem za musi byc F! jak najciekawszym sportem... zreszta firma firmie nie rowna:)
12.04.2010 14:30
0
18 calowe felgi... brzmi interesująco. Bolidy i tak już są szpetne więc na pewno im to nie zaszkodzi
12.04.2010 14:32
0
2. przemoziom99 chodzi chyba o koszty mogliby produkować opony na tej samej maszynie co do innych serii. Moim zdaniem powinno być wielu dostawców i swobodny wybór mieszanki przez zespół. Być może Michelin chce pokazać ze ma lepsze opony niż konkurencja:D
12.04.2010 14:47
0
Ja jestem za unifikacją ogumienia w F1!! jedyną unifikacją to - rozmiar ogumienia / felgi reszta w rękach zespołów - koniec i kropka
12.04.2010 14:48
0
no tak...tylko co wtedy jak wszystkie teamy wybrałyby jednego dostawce...Przecież to jasne,że jeden z dostawców byłby najlepszy, inne słabsze, więc dlaczego teamy mają się dobrowolnie osłabiać?A poza tym Michelin zapomniało ,że w F1 liczy się też sam bolid, więc tą ich rywalizację mogą se w kapcie wsadzić,bo wyniki nie będą obiektywne.Pozdro
12.04.2010 14:54
0
dobra guma nie jest zła...
12.04.2010 14:54
0
Od tej różnorodności może też równie dobrze zrobić się wielki zamęt. Powinna być konkurencja kierowców, bo to jest najbardziej widowiskowe i teamów, ale w kategorii mechanika + aero. Żadne tam opony, paliwo itd.
12.04.2010 14:59
0
Michelin i Renówka! Juz kiedys dobrze wspólpracowali za czasów Schumachera i Alonso w Renault. Nie mial bym nic przeciwko wystawic tych samych mozliwosci i Kubkowi.
12.04.2010 14:59
0
5. Dokładnie, jak dostawcą byłby sam Michelin, to nie byłoby wiadomo czy jest lepszy od jakiejś innej firmy. 4. Nie o rozmiar felgi chodzi a o zestaw felga+opona, czyli np. felga 13 cali + opona o wysokości odpowiadającej 5 calom, co będzie dawało w sumie 18 cali
12.04.2010 15:12
0
co łączy 365 prezerwatyw i opony? A GOODYEAR :)
12.04.2010 15:15
0
Jestem za! Najlepiej niech bedzie pełna swoboda jeżeli chodzi o dostawcow opon ;) Przecież zarowno paliwa jak i hamulce także mogą kupować z dowolnych firm i nikomu to nie przeszkadza. Myślę że jeśli chodzi o opony to i tak nie będzie to robilo wielkich różnic, ale Michelin już nieraz udowodnił ze jest lepszą firmą niz inne firmy oponiarskie. Wiekszy prestiż zapewni mu własnie walka z innymi niż pełne podporządkowanie FIA. Aha i wtedy napewno nie bedzie już przepisow odnosnie miszanek. Jedynym nowym przepisem moze być obowiazkowy pit-stop - lub nie ;D
12.04.2010 15:24
0
a to o co im znów chodzi
12.04.2010 15:25
0
Jeśli tym razem opony będą robione wg norm i przepisów to ok. Tylko, żeby nie było jaj takich jak w 2005.
12.04.2010 15:30
0
@2 przemoziom99 Zwiększenie rozmiaru znacznie poprawia skuteczność dziłania opony. Wtedy firmy je produkujące moga pokazać pełne możliwości. Jeżeli rozmiar nie maiłby znaczenia to dlaczego w wyścigach Dragrace opony są takie wielkie ? Dodatkowo unifikacja z innymi seriami wyścigowymi też pewnie nie jest bez znaczenia
12.04.2010 15:40
0
13. Wiater Michelin udowodnił też że jest gorszą firmą gdy ze wzgledów bezpieczenstwa kierowcy na michelinach nie wystartowali
12.04.2010 15:46
0
12 dobre :D
12.04.2010 16:13
0
Powinien być przepis o maksymalnej żywotności opony w określonych warunkach. Tak, aby spokojna jazda była wyraźnie wolniejsza, niż ta mniej oszczędna, ale pozwalałoby to odbyć jeden postój mniej.
12.04.2010 16:18
0
Gdyby tak zespoły mogły wybierać przed weekend'em wyścigowym z opon jakiego producenta chcą korzystać, a prace nad nowymi oponami nie były by zamrożone w sezonie (tak jak rozwój aerodynamiki nie jest zamrożony i można wprowadzać poprawki) to znacznie urozmaiciło by wyścigi.... i oczywiście pozwoliło producentom (tym lepszym) pokazać ze są naprawdę lepsi.....
12.04.2010 16:21
0
19. Takie rzeczy to tylko w Erze :). Zawsze można ustawić bolid inaczej i zmniejszyć zużycie tej opony lub właśnie drastycznie zwiększyć, więc przepis byłby martwy.
12.04.2010 16:52
0
Było bardzo ciekawie kiedy było kilku dostawców opon. Konkurencja zaostrza rywalizację.
12.04.2010 16:59
0
Konkurencja w dostarczaniu opon może wyjść na dobre lub na złe dla F1?????
12.04.2010 16:59
0
22. Kilku dostawców faktycznie zaostrza rywalizację, ale może również doprowadzić do dominacji jednego zespołu jesli pozostałe używają opon innego producenta - vide Ferrari parę lat temu
12.04.2010 17:01
0
moim zdaniem kazdy zespol powinien sam sobie zalatwiac dostawce opon z tym ze gora 3 zespoly mogly by miec tego samego dostawce:)
12.04.2010 17:56
0
kilku dostawcow opon tak, jezeli jedynym wyjsciem jest powiekszenei kół to takze tak,
12.04.2010 19:01
0
jezeli bedzie kilku dostawcow to bedzie duzo ciekawiej - ja jestem jak najbardziej na TAK zanim Michelin sie wycofal bylo duzo ciekawiej w szczegolnosci gdy zaczynalo padac (Michelin dysponowalo gorsza opona na deszcz niz obecny dostawca i robilo sie wesolo)
12.04.2010 21:41
0
W f1 ponownie powinno pojawić się kilku dostawców opon, każdy 4-6 różnymi mieszankami. W tedy kierowca przed GP decydował by jakiej opony którego producenta będzie używał. Co więcej powinien mieć możliwość wyboru innej mieszanki na każde koło. Wtedy ktoś wybrał by lepiej ktoś, gorzej.
12.04.2010 23:42
0
nie musi być 5 dostawców opon wystarczy ten co jest tylko niech zespoły mają pełny wybór z 4 rodzaj a nie 2 i to obowiązkowe
13.04.2010 03:32
0
Charakterystyka opon ma wpływ na budowę bolidu. Konkurencja z opon i tak przeniesie się na auta.
14.04.2010 20:48
0
jaki obecnie jest rozmiar opon w bolidach?
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się